close

我老公很好奇的使用了Google translator 來看看老婆在網路上說了他什麼。這翻譯啊可會害死人。請看highlight 之處。

基於謙虛不炫耀的儒家傳統美德,我很少公開稱讚我老公。但是,我最近真的覺得他真是一個好丈夫,好爸爸,很想大聲的讚揚他一下。

Modest and do not show off on the traditional virtues of the Confucian, I rarely openly praised my husband. However, I recently really think he is really a good husband, good father and would like to loudly praise him.

第一,他脾氣好。除了我妹妹的老公 John 外,我再也沒有看過可以忍受王家小姐脾氣的男人了。我的脾氣很倔,而且很愛面子,每次吵架ㄧ定不是我道歉。我老公總是說王家女人字典裡沒有對不起這句話。

First, he good-natured. In addition to my sister's husband John, but I can not read can live with Miss Wang Jia-tempered man. My temper is very stubborn, and very big concerns, each determined not to quarrel ㄧ I apologize. My husband always said I'm sorry there is no royal women dictionary words.

第二,他很愛家。他工作很忙,但他會在鋼琴課上完後趕回來接愷仁,所以我不用出去兩趟。他也會排出時間回家陪小孩所以我可以去上我喜歡的課,出去跟朋友吃飯,玩耍。他老是說我出去的不夠,要我多安排活動。

Second, he loves home. He worked very busy, but he finished in piano lessons back to pick Kai Yan, so I do not go out twice. From the time he will go home with the kids so I can go to my favorite class, go out with friends, eat, play. He always said that I go out enough to me to arrange activities.

第三,他很愛小孩。他對愷仁視為己出,對於該買的東西絕不手軟,愷仁要玩遊戲,也不抱怨的奉陪。從不會踢足球道成為愷仁的教練,AYSO 的 board committe ,他比別人還認真。他也記得住愷仁的大小事。有一次我跟一個朋友說愷仁生日是五月二十一日。他懷疑的說,不是二十四嗎?我大聲的說,他是我懷胎十月生的,難道我會搞錯嗎?結果,是做媽的搞錯了。

Thirdly, he loves children. He Kai Yan as their own, for not hesitate to buy things, Kai Yan to play games, do not complain about to take on. Road will not play football from a coach Kai Yan, AYSO's board committe, he also seriously than others. Kai Yan He also remember the size of things. Once I told a friend that Kai Yan birthday is May 21. He suspected that, not round it? I say out loud that he was born nine months of pregnancy I, could I be wrong it? Result is to do the wrong mother. 

還有,他很疼我,家裡大小事他都會幫,只是不太會木工修理之類的工作,但是他為了不讓我太累,他會去買菜,做飯給我們吃。半夜也是他起來讓狗出去大小便。

Also, he hurt me, the family size of the things that he would help, but will not work like carpentry repairs, but he was too tired to not let me, he would go shopping, cooking for us. Middle of the night is up and let the dog out of his toilet.

他跟他朋友比起來是事業心較不重的人,我們家也不可能像其他人一樣,有遊艇,度假小屋,或是要買什麼就有什麼,他從交往到現在除了結婚訂婚戒指只買過一條項鏈給我,但是我們很快樂,我也不要他去做 Consultant 的工作。我的前婆婆告訴過我一件事,她說你要哪一種的老公?如果是有野心賺大錢的老公,那你就要忍受甚至學習享受一個人帶小孩,過著假性單親媽媽的生活。或者是你要平凡的丈夫,他準時回家,陪你陪小孩,但是妳們的生活就不可能很優渥。

He told his friend it is the dedication to work less than the weight of the people, our family is not like other people have yachts, vacation house, or buy what there is, except from his contacts to get married now only buy engagement ring a necklace to me, but we're happy, I do not want him to do the work of Consultant. My former mother told me one thing, she said, what kind of husband you want? Ambition to make big money if there is a husband, then you must learn to endure or even enjoy a man with children, single mothers living a false life. Or is your husband to be ordinary, his time to go home with you to accompany children, but you can not live their very generous.

我年輕時回答她說,我要有野心賺大錢的老公,但是現在我會告訴她,錢夠用就好了。我寧願有一個我可以一起過生活的丈夫,我們可以ㄧ起分享生活大小事,一起手牽手散步,而不是假日才可以看到假日老公。

Answered her when I was young, I have ambitions of making big money her husband, but now I will tell her that the money was good enough. I'd rather have one I could ever live with the husband, since we can share life size ㄧ things together, walking hand in hand, not only can see the holiday holidays husband.

大家請不要誤會我,我並沒有批評做 consultant 或老公做大官的朋友,我有好多朋友,丈夫很忙,但是他們也過著幸福美滿的生活,這只是我個人現階段的心情想法罷了。

We do not get me wrong, I do not criticize her husband senior official consultant or friend, I have a lot of friends and her husband busy, but they also live a happy life, this is only my personal feelings at this stage the idea Bale.

arrow
arrow
    全站熱搜

    shyanmei 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()